בעשור האחרון החזרנו ללקוחותינו

מעל 100 מליון ₪

כנראה גם לך מגיע החזר מס מקופת המדינה

תכנון מס עבור חברות

בתחום הפיננסי-העסקי ישנם מושגים שגורים רבים, שאנחנו משתמשים בהם, מבלי לדעת את מובנם האמיתי. ”תכנון מס" הוא אחד מהמושגים הנפוצים האלה. מה הוא אומר בעצם? איזה חברות זקוקות לתכנון כזה? מי מוסמך לספק לארגון שירות כזה? בואו ונעשה מעט סדר בבלגן.

מהו תכנון מס?

על רווחיהן של חברות במדינות מערביות מוטלים מיסים רבים על ידי הרשויות במדינה, אולם, במספר פסקי דין, קבע בית המשפט שזו זכותו המלאה של נישום לתכנן את עסקיו בצורה כזו, שהמס שיוטל עליו יהיה נמוך ככל האפשר. פסק דין אחר, הדגיש כי חובתו של היועץ המומחה למצוא את הדרכים הלגיטימיות אשר מטרתן לחלק את המס שהחברה הנישומה חייבת לשלם, להקטין אותו ובמקרים מסוימים – אף להעלים כליל.

נעצור כאן לרגע, על מנת להדגיש ולהבהיר כי מדובר בפעולה חוקית, שמטרתה להקל על נטל המיסוי המוטל על החברה, הארגון או בית העסק בדרכים לגיטימיות ולא בפעולה שמטרתה לחמוק מתשלום המס על ידי עיוות של עובדות ומניפולציות משפטיות (עסקאות מלאכותיות).

לתכנן, לא לתחמן

לפני תכנון המס, אותו מבצע מומחה, ישנם מספר עקרונות וקווים מנחים, בהם חייבת לנקוט חברה המתעתדת לתכנן את מיסיה:

  • תכנון מקדים – יש לבצע תכנון עתידי מדוקדק, תוך כדי התחשבות בעסקאות עתידיות במהלך התכנון.
  • המדינה ה"נכונה" – במידה ומדובר בחברה בינלאומית, יש לבחון את חוקי המיסוי בכל אחת מהמדינות ולבחור לבצע עסקה זו או אחרת במדינה ה"כדאית" מבחינת מיסוי.
  • העסקה ה"נכונה" – על עסקאות שונות חלים סוגי מיסוי בהיקפים שונים – יש לבחור את העסקאות עליהן המיסוי המוטל הוא המיסוי הנמוך יותר.
  • מודעות מתמדת – יש לבחון כל עסקה לגופה מבחינת השלכותיה על המיסוי.

שוטף פלוס…

במהלך ההתנהלות השוטפת היומיומית, מומלץ לחברה לגבש אסטרטגיית פעולה קבועה ולנקוט בפעולות מסוימות, למשל :

  • לבדוק חבויות מס – לפחות פעמיים בשנה יש לבצע התאמה בין המס המוטל על החברה לבין התשלומים ששולמו בפועל.
  • לתעד הוצאות קבועות – אחד הפריטים הנפוצים ביותר, אשר נשמטים מזיכרון בעלי עסקים בעת הגשת דוחות, הן ההוצאות המחזוריות (מים, חשמל, ארנונה, טלפון וביטוחים שונים). על מנת להימנע ממצבים כאלה, יש לתעד הוצאות אלה (וגם הוצאות אחרות) קרוב ככל האפשר למועד ביצוע העסקה, ולא להמתין לרגע האחרון, זמן הגשת הדוחות.
  • למסור הודעות חשובות לפקיד השומה – ישנן הודעות אשר חשיבותן רבה לחברה ולמיסוי שלה (למשל, הפיכת החברה למשפחתית, העסקת בן/בת הזוג בעסק וכד'). התמהמהות בהגשתן עלולה לגרום לכך כי החברה לא תוכל ליהנות מההטבות המגיעות לה בשנת המס הקרובה.

מי יציל את המס שלי?

כפי שכבר בוודאי הבנת בשלב זה, על מנת לסייע לך בתכנון מיסי החברה שלך בצורה יעילה ומרבית, רואה חשבון מומחה לתכנון מס איננו יכול להסתפק בתעודת רו"ח מוסמך בלבד. עליו להיות מעודכן בחוקי המיסוי המקומיים והגלובליים (המשתנים מעת לעת), להישאר עם אצבע על הדופק ולהיות בעל חשיבה יצירתית, שתאפשר לו למצוא את הפתרון המתאים לצרכיך.

מה הדו"ח שאנחנו מגישים כולל?

הדו”ח שמגישים צריך לכלול את מלוא ההכנסות שלכם

בשנה שחושבה לצרכי החזר מס, את סך המס ששילמתם

ואת הטבות המס המגיעות לכם בגין שנה זו. בנוסף,

הדו”ח צריך לכלול תשלומים עבור ביטוחי חיים,

ביטוחי מנהלים קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד.

אל דאגה, אנחנו נעשה את זה בשבילכם!

תכנון מס לחברות

תוכן עניינים

עוד מהמגזין:

לקוחות קיימים? צרו איתנו קשר ממש כאן

דילוג לתוכן