בעשור האחרון החזרנו ללקוחותינו

מעל 100 מליון ₪

כנראה גם לך מגיע החזר מס מקופת המדינה

כיצד ביצוע החזרי מס יכול להשפיע על העובר ושב?

החזרי מס הכנסה הם החזרים שמגיעים לכל אדם, עצמאי או שכיר בגין תשלום יתר למס הכנסה או בזכות הטבות שמקבלים אנשים שונים בגלל תנאים מסוימים. למשל, שכירים רבים אינם יודעים שהם זכאים להקלות במס הכנסה, כמו גם החזרי מס בגלל סיבות שונות. עצמאים יודעים שבכל שנה כשהם מגישים את דו"ח ההכנסות שלהם לרשויות המס הם יכולים להתקזז ולקבל את החזרי המס שלהם כמה חודשים אחר כך ולכן הם יכולים לדווח על הסיבות שבגללן לדעתם מגיע להם החזר מס. שימו לב שלא מדובר בהחזרי מס ערך מוסף, שמחושב על ידי האגף למס ערך מוסף בנפרד וממנו אתם מקבלים החזר בנפרד בגלל גביית יתר.

מס הכנסה והחזרים

דרגת המס מחושבת בדרך כלל בסוף השנה לקראת השנה הבאה ולכן אתם זכאים להחזר רטרואקטיבי אם נגבה מכם יותר מדי. שכירים שקיבלו קצבת אבטלה או דמי לידה, או שהם מפקידים בעצמם לקרן השתלמות או קופת גמל או חיסכון לילדים, או משכנתא וביטוח מנהלים, כולם זכאים להחזרי מס משום שהמדינה מעודדת חיסכון לילדים ולפנסיה בעיקר, או מסייעת לאנשים להתמודד עם נטל התשלומים. חד הוריים או מטפלים בקרובי משפחה סיעודיים מדרגה ראשונה או ילדים גם הם מעניקים לכם נקודות זכות ופטורים למיניהם ממס הכנסה ומאפשרים לכם לקבל החזרים מס. יש דרכים שונות לקבל החזרי מס ואם אתם נעזרים ברואי חשבון הם אלה שאמורים לדווח על ההוצאות המיוחדות שלכם כדי לקבל עליהם החזרי מס ולדאוג להכרה בהם לצורכי מס, כמו ביגוד ומדים למי שעוסק במקצוע שמחייב זאת והופע הייצוגית, ספרות מקצועית והשתלמויות שונות, הוצאות מסוימות על הבית אם אתם עובדים מהבית, ובעיקר – אם אתם גרים ורשומים כתושבי אזור עדיפות לאומית, כאמור. אולם הדרך הטובה ביותר להבטיח החזר מס הוא להפקיד בכל שנה לפנסיה בקופות גמל או בקרנות השתלמות. הן פטורות מתשלום מס הכנסה, כלומר המדינה מחזירה לכם כסף בצק על כך שהפקדתם כספים אלה, עד גובה מסוים מההכנסה שלכם שהוא 261,000 ₪ בשנה, והסכום המקסימלי שתוכלו לקבל הוא 18,270 ש'"ח.

קבלת ההחזר בצ'ק

לאחר הגשת הדו"ח תתבקשו לצרף גם תשלום צ'ק מחשבונכם כדי להוכיח לאן הכסף מגיע. את הכסף תוכלו לקבל בהעברה בנקאית או בצ'ק בדואר, ולכל שיטה היתרונות שלה. העברה בנקאית נוחה לכל מי שאין לו צורך בהול במזומנים והוא יכול להמתין עד שרשות המס מבצעת זאת, אבל עם זאת יש לוודא כל הזמן אם זה אכן מתבצע, במיוחד אם אינכם עובדים עם רואי חשבון. צ'קים, כידוע, הם פתרון מעולה שרבים בוחרים לעבוד אתו היום במקום עם כרטיסי אשראי משום שעמלת הגבייה של חברות הסליקה מעצמאים הולכות ומתייקרות והופכות את הסליקה ללא כדאית במקרים רבים. הסירוב של חברות אלה ללכת לקראת בעלי עסקים קטנים ובינוניים שמחזור העסקים שלהם גדול אבל הוצאות הסליקה שלהם מקזזות את ההכנסות שלהם גורם לכך שרבים חזרו לעבוד עם צ'קים ומזומן בלבד. היתרון של צ'קים הוא שהם זמינים ויכולים לשמש לכם כסף מזומן ומידי בכל מיני מצבים. אתם יכולים להפקיד אותם בבנק שלכם אם תרצו, או להעביר אותם לחברות לניכיון צ'קים שדאוגות לספק לכם את התמורה במזומן ובזן תמורת עמלה מסוימת, תלוי בדרגת הסיכון של העסק.

מה הדו"ח שאנחנו מגישים כולל?

הדו”ח שמגישים צריך לכלול את מלוא ההכנסות שלכם

בשנה שחושבה לצרכי החזר מס, את סך המס ששילמתם

ואת הטבות המס המגיעות לכם בגין שנה זו. בנוסף,

הדו”ח צריך לכלול תשלומים עבור ביטוחי חיים,

ביטוחי מנהלים קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד.

אל דאגה, אנחנו נעשה את זה בשבילכם!

בדיקת החזרי מס

תוכן עניינים

עוד מהמגזין:

לקוחות קיימים? צרו איתנו קשר ממש כאן

דילוג לתוכן