בעשור האחרון החזרנו ללקוחותינו

מעל 100 מליון ₪

כנראה גם לך מגיע החזר מס מקופת המדינה

הגשת החזרי מס באופן עצמאי

החזרי מס

החלטתם להגיש בקשה להחזר מס מרשות המסים, ואתם מתלבטים האם לעשות זאת באופן עצמאי או לפנות לחברה מקצועית הפועלת בתחום? במסגרת מאמר זה נציג לכם את התהליך הארוך שיהיה עליכם לעבור על מנת שתוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי, ואנחנו מאמינים כי תבינו מדוע זו אינה הדרך המומלצת עבורכם.

מסמכים, מסמכים ועוד מסמכים

רשות המסים דורשת כי לבקשת החזרי מס יצורפו מסמכים רלוונטיים אשר מגבים אותה. לצורך כך, יהיה עליכם לאסוף כמות רבה של מסמכים, כמו למשל טפסי 106 מכל מקומות העבודה שלכם, אישורים בדבר הכנסות נוספות (חסכונות, ניירות ערך, ביטוח לאומי ועוד), אישורים מחסכונות פנסיוניים (קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וביטוחי חיים אחרים, קרנות השתלמות ועוד), אישורים מן הבנקים שבהם מתנהלים החשבונות שלכם – ואלה דוגמאות בלבד.

כלומר, מדובר במאמץ לא פשוט (מה קורה למשל אם המעסיק שלכם פשט רגל או לא קיים יותר ולא מעביר לכם טופס 106?), ובמיוחד כאשר אתם לא יכולים לדעת בוודאות אף פעם שהמסמכים שהצלחתם לאסוף – אכן מספיקים לרשות המסים. לא פעם, רשות המסים דורשת הגשת מסמכים נוספים, או שהיא דוחה את הבקשה להחזרי מס בטענה כי לא הוגשו כל המסמכים הנחוצים, ואז יש צורך להגיש את כל הבקשה מחדש.

מילוי הטפסים הנדרשים

אמנם, אפשר למצוא את כל הטפסים הנדרשים באתר האינטרנט של רשות המסים, אך עדיין צריך לדעת איזה טפסים נחוצים בדיוק לכל בקשה, ולעתים יש לצרף לבקשה הראשית להחזר מס בקשות נלוות נוספות, בהתאם לצורך. ומעבר לכך – ספק אם יש לכם את הכלים הדרושים על מנת למלא את כל מסכת הטפסים הנדרשת. אפשר להניח כי עבור רובכם, הטפסים ייראו כמו אוסף מוזר של מילים וסמלים, ותאלצו לנחש מה לרשום באיזו משבצת.

כמו כן, יהיה עליכם לנסות וללמוד את נושא החזרי המס, על מנת לוודא כי ביקשתם במסגרת הבקשה כי רשות המסים תכיר לכם בכל נקודות הזיכוי האפשריות, בכל הפטורים והניכויים האפשריים וכן הלאה. מאחר ומדובר בנושא מקצועי מורכב, קורה לא אחת שאנשים שאינם מקצועיים אינם דורשים את כל החזרי המס המגיעים להם, פשוט מחוסר היכרות ובקיאות בנושא.

מסיבה זו, לא תוכלו גם לבדוק ולוודא כי החלטת רשות המסים בעניינכם היא אכן נכונה ומדויקת – האם קיבלתם את החזר המס שבאמת מגיע לכם? או שאולי נפלה טעות כלשהי וקופחתם? אפילו טעות קטנה בהזנת הנתונים על ידי פקיד השומה עשויה להביא להחזר מס בגובה נמוך מזה שאתם זכאים לו לפי החוק.

סיכום

סביר להניח כי הגעתם כבר בעצמכם למסקנה כי אין סיבה לעבור לבדכם את התהליך המתיש של הגשת בקשה להחזרי מס. חשוב לזכור, כי התשלום שתשלמו לחברה מקצועית אשר תטפל עבורכם בכל התהליך הינו בבחינת הוצאה מוכרת אשר תקוזז מן ההכנסה החייבת שלכם, כך שחלק מן התשלום יוחזר לכם למעשה, ובתמורה תקבלו ליווי מקצועי שיאפשר לכם לקבל את מלוא זכויותיכם.

מה הדו"ח שאנחנו מגישים כולל?

הדו”ח שמגישים צריך לכלול את מלוא ההכנסות שלכם

בשנה שחושבה לצרכי החזר מס, את סך המס ששילמתם

ואת הטבות המס המגיעות לכם בגין שנה זו. בנוסף,

הדו”ח צריך לכלול תשלומים עבור ביטוחי חיים,

ביטוחי מנהלים קרנות השתלמות, קופות גמל ועוד.

אל דאגה, אנחנו נעשה את זה בשבילכם!

הגשת טפסי החזר מס

תוכן עניינים

עוד מהמגזין:

לקוחות קיימים? צרו איתנו קשר ממש כאן

דילוג לתוכן